زمانی که شما بر روی ساخت وب سایت‌ تان عمل می کنید
نوشته شده توسط : عباسی

 سئو سايت
زمانی که شما بر روی ساخت وب سایت‌ تان عمل می کنید موتورهای کاوش اطلاعاتی از اینترنت‌تارنما شما‌را در دیتابیس خویش ایندکس می‌نمایند و وبسایت شما در موتورهای کاوش رنک کسب می‌کند. درحال حاضر در شرایطی‌که اسم دامنه ی وبسایت را سوای هیچ مبادرت دیگری تغییر‌و تحول دهید، درجه ی وب سایت شما از در بین خواهد رفت و بهینه سازی تارنما به هم می خورد. درین نوشته‌علمی شما‌را با شیوه تغییر و تحول اسم دامنه و شیوه های تولید یک هدایتگر مطلوب برای صفحه های آشنا خوا هیم کرد.

فرض فرمائید شما یک کمپانی ساخت وب سایت دارید که داده ها تماس خویش را در خزانه‌های اطلاعاتی بخش اعظمی تثبیت کرده‌اید و مشتریان شما از روش آنان نشانی شما‌را پیدا کرده و به شما مراجعه می‌نمایند. هم اکنون در صورتی نشانی کمپانی خویش را تغییر‌و تحول دهید و مشتریانتان را از این تغییر‌و تحول باخبر نکنید ،ممکن میباشد آنها‌را از دست بدهید. پس می بایست داده ها را دستکاری فرمایید.

در مورد تارنما‌ها نیز وضعیت به همین صورت میباشد. زمانی که شما بر روی وبسایتی کار می کنید موتورهای کاوش اطلاعاتی از وب سایت شمارا در دیتابیس خویش ایندکس می کنند و در شرایطی‌که اقدامات لازم برای باصرفه‌سازی وب سایت‌تان در موتورهای کاوش (سئو) را انجام داده باشید، ممکن میباشد تارنما‌تان از مرتبه‌ی مطلوب در موتورهای کاوش برخوردار باشد. هم اکنون در شرایطی که بخواهید اسم دامنه وبسایت‌تان را به هر دلیلی (تغییر‌و تحول اسم مارک، تثبیت دامنه مطلوب‌خیس و …) تغییر تحول دهید لازم میباشد که اقداماتی را انجام دهید. در غیر اینصورت در شرایطی که صرفا اسم دامنه را تغییر‌و تحول دهید و مبادرت دیگری انجام نشود، درجه وب سایت شما در موتورهای کاوش از فی مابین خواهد رفت و شرایط سئوی اینترنت‌وبسایت دقیقا مانند روز نخستین تاسیس آن خواهد شد.

به دنبال به اقداماتی را که پیش و بعداز تغییر تحول اسم دامنه تارنما لازم میباشد که انجام دهید اشاره شد میباشد.

توصیه اینترنت راز: ۲۵ تکنیک سئو آف پیج برای ارتقاء درجه وب سایت

پیش از آن که اسم دامنه را تغییر تحول دهید حالت سئوی سایتتان را باز نگری نمائید


پیش از تغییر‌و تحول اسم دامنه با استعمال از ابزارهای آنلاین تحت حالت سئوی تارنما را باز‌نگری نمائید.

Moz’s On-Page Grader Tool
SEMrush’s Site Audit
Google Search Console
Bing Webmaster Tools
این ابزارها گزارش جامعی از شرایط سئوی تارنما را در اختیارتان قرار میدهند و با استعمال از آنها میتوانید برنامه‌ای مطلوب برای تغییر و تحول اسم دامنه پباده سازی کرده و حتی سئوی وبسایت را بهبود ببخشید.

علاوه بر این با به کار گیری از ابزارهایی مثل UserTesting یا این که UsabilityHub میتوانید بازنگری نمائید که یوزرها به کدام بخش از وبسایتتان اعتنا بیشتری دارا هستند و در رخ نیاز تغییراتی در ساخت سایت ساخت کرده و نصیب‌های غیر ضروری را حذف فرمائید که سبب ساز بهبود سئوی وبسایت در موتورهای کاوش می شود.

همینطور در‌صورتی‌که قرار میباشد برندتان را تغییر تحول دهید و تارنما جدیدی تولید فرمائید لازم میباشد که هم اندازه محتوای تارنما گذشته را به طور بدون نقص تولید نموده تا بک لینک و پیوند‌ها بتوانند به نشانی درست در تارنما نو هدایت شوند.

در صورتی‌که بتوانید به سیرتکامل‌ای کار نمائید که ساختار URLها در هر دو وب سایت یکسان باشد، فرایند تغییر تحول دامنه بسیار سهل‌خیس خواهد شد. مثلا در حالتی که آدرسی در وب سایت گذشته به طور http://olddomain/page1 باشد و در تارنما تازه به طور http://newdpmain/page1 نشانی دهی شود، هدایت نشانی‌های قدیم به نشانی‌های تازه بسیار سهل وآسان‌خیس خواهد بود. ولی در حالتی که ساختارها یک کدام از نباشند عمل یه خرده پیچیده میگردد، تا جایی که حتی ممکن میباشد لازم باشد برای هر ارجاع از نشانی دیرین به نشانی نو کدی مستقل نوشته شود. درصورتی که نتوانید نشانی های دیرین را به یک پیوند مطلوب در دامنه تازه هدایت فرمائید، تاثیرات منفی اکثری بر روی سئوی تارنما تولید خواهد شد.

بعداز آن که سایت جدیدتان به طور کامل مهیا شد، همه پیوند‌ها را بازبینی کرده و از درستی کارکرد آن ها اطمینان نتایج فرمایید. آن‌گاه نشانی تازه وبسایتتان را در کنسول جستجوی گوگل (گوگل اینترنت مستر تولز دیرین) تثبیت و تایید کنید.

ترافیک دامنه کهن را به دامنه تازه هدایت نمایید


انجام دادن صحیح هدایت نشانی (URL Redirection) یک دستور حیاتی میباشد. در حالتی‌که این فعالیت به صحت انجام نشود، کلیه اعتبار و جايگاه URLهای کهن را در موتورهای کاوش و seo وب سایت خویش را از دست خواهید بخشید. در فیس از دست رفتن اعتبار URLها در موتورهای کاوش، رنک شما، محل ورود وبسایت شما از موتورهای کاوش، فروش شما و در غایت درآمد شما از دست خواهد رفت و اکثری از اتفاقات دیگر تولید خواهد شد که ابدا خوشایند شما وجود ندارد. برای هدایت URLها صرفا از هدایتگر دسته ۳۰۱ (301 Redirection) استعمال فرمایید و هیچ شیوه هدایت نشانی دیگری را مد لحاظ قرار ندهید.

انجام این فعالیت نیاز به نظم و توجه اکثری داراست. می بایست کلیه مسیرهایی را که اشخاص برای دسترسی به صفحه های تارنما شما گزینه استعمال قرار میدهند به خیال بسپارید. این آیتم فقط دربرگیرنده مسیرهای مو جود در وبسایت نمیباشد، بلکه پیوند‌های به اشتراک‌گذاری گردیده از وبسایت شما در وبسایت‌های دیگر، بوک‌برند‌ها و حاصل موتورهای کاوش را نیز دربرگیرنده می شود. شاید بهتر باشد برای این کلیه عملیات با اعتنا و هزینه بر از سرویس ها seo اینترنت‌سر استعمال نمائید.

برای تولید یک هدایتگر مطلوب برای صفحه های طبق فرآیند پایین کار نمائید.





:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: